PLAN DNIA

630 – 830 – SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielki,
  • utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
  • gimnastyka poranna,

830 – 900 – ŚNIADANIE

  • czynności porządkowe,
  • przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
  • czynności samoobsługowe,
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • nauka savoir vivru przy stole,

900 – 1100– ZAJĘCIA EDUKACYJNE

  • w sali lub na powietrzu prowadzone według planów miesięcznych zgodnych z podstawą programową, w podziale na grupy wiekowe obejmujące 15 obszarów edukacyjnych,
  • nauka języków obcych,

1100 – 1115 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO PORZĄDKOWE

  • nauka samodzielnego przebierania się dzieci przy zachowaniu kolejności zakładania odzieży,
  • zachęcanie do wzajemnej pomocy,
  • wdrażanie do samodzielności,
  • czynności higieniczne, mycie rąk

1115 – 1200 – OBIAD

  • wdrażanie dzieci do samoobsługi, w tym wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych i praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami,
  • zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,

1230 – 1345 – RELAKSACJA, DZIECI MŁODSZE LEŻAKOWANIE

  • próby samodzielnego zdejmowania odzieży,
  • poobiedni odpoczynek,
  • słuchanie muzyki i bajek relaksacyjnych,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
  • zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno- techniczne,

1345 – 1400  – ZABAWA

  • zachowanie bezpieczeństwa i zwracanie uwagi na zasady korzystania z urządzeń rekreacyjnych,
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
  • zabawy dowolne na placu zabaw,
  • spacery, wycieczki,
  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
  • zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,

1400 – 1415 – PODWIECZOREK

  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

1415 – 1730 – REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELI

  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
  • zajęcia specjalistyczne,
  • zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
  • prace porządkowe.