Stosowane metody pracy z dziećmi:
- innowacyjna Sensoplastyka rozwijająca zdolności manualne dzieci
- pedagogika zabawy
- elementy czytania globalnego
- naturalna nauka języka obcego
- elementy metody Carla Orfa
- storyline
- dobrego startu Marty Bogdanowicz
- sześciu kapeluszy Edwarda de Bono
- techniki aktywizujące np. burza mózgów, mapy mentalne, metoda śnieżnej kuli (uczy negocjacji, argumentacji)
- ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- techniki angażujące wszystkie zmysły
- lekcje ciszy M.Montessori
- elementy metod Janusza Korczaka np. gazetka dziecięca, współgospodarzenie dzieci np wspólne prace w ogródku
- elementy metody swobodnych tekstów Celestyna Freineta
- przesłanie edukacji Marii Montessori „pomóż mi zrobić to samodzielnie”
- techniki teatralne
- opowieści ruchowe
- psychodrama
- elementy konstruktywistycznej teorii uczenia się (ta metoda akcentuje aktywność i twórczość uczącego się, doświadczenia, dzieci dochodzące do wniosków samodzielnie dzięki odpowiedniej aranżacji materiału dydaktycznego, bycie odkrywcą)
- gimnastyka buzi i języka- gry i zabawy logopedyczne